čtvrtek 25. září 2014

Tak trochu ve zkratce 1. část

Zdravím všechny vytrvalce!

Omlouvám se za tak dlouhou odmlku z mé strany, ale nějak... No nebudu se vymlouvat na hromady učení, prostě se mi nechtělo. A tak vynechám detaily, které si už stejně nepamatuji a napíšu sérii příspěvků, kdy vyberu ty nejzajímavější a nejpamětihodnější události.

Začnu třeba... IPhonem! Věc se má totiž tak, že mi tady moje úžasná a milovaná Nokie 5300 nepojede, ani kdybych se na hlavu stavěla, takže se v takovém případě hodí si pořídit telefon. A to je pak hned několik super možností. Vlastně dvě. Nebo možná víc, ale ty mě minuly. Buď si koupíte mobil s kreditem a nebo mobil, kdy každý měsíc platíte paušál, který se liší podle toho, co všechno v jeho rámci máte zadarmo / zvýhodněné. Takže vlastně jako u nás, což? A protože nám na škole dopřáli takový "workshop" s telefonní společností au, která nabízela telefony s paušálem a prezentovala se dobře, zatímco prezentace Soft Bank s kreditovými telefony byla dost... No, pán byl sice milý a veselý, ale jeho angličtina byla děs => neprofesionální. A ještě ke všemu nám au nabídla skvělý iPhone 5c za 18 000 jenů. Můžete si to přepočítat. A jaký z něj mám pocit? Je tu super praktické a zároveň to hrozně otravuje život. Ten neomezený přístup k informacím je výhodný především v tom, že nám AIU neustále zasílá emaily. A tím neustále myslím aspoň 8x denně (ale mám pocit, že to jsem tady už zmiňovala?). Některé z nich jsou docela důležité. Především ty, ve kterých nám nabízí nějakou práci či příležitost se zapojit do místních aktivit (například učení angličtiny na základní škole), ale často je místo pro pár lidí. A to někdy doslova, takže pravidlo "kdo dřív přijde, ten dřív mele" je alfou a omegou takových nabídek. Nevýhody jsou takové, že ten přístup ke všemu vás to nutí ten telefon používat pořád. Hlavně jestli náhodou nepřišel email, zpráva na facebooku nebo možná nějaká životně důležitá aktualizace pro jednu z aplikací, kterých si člověk stáhne hodně (například takové Night Sky... Je to boží. Ukáže vám to kde je jaké souhvězdí na obloze, v aktuálním čase a ještě při tom hraje hezká hudba). A! Pořídila jsem si na něj úplně úžasný stojánek. Je to brečící kočka s přísavkou. 

 
Záběr na celého drahouše a detail na slzící kočku.

Další záležitost se týká mé osoby. Doslova. 8. 9. jsem měla narozeniny a mé skvěle kamarádky Terka, Klára a Amy mi uspořádaly oslavu s překvapením. Tedy vlastně... Překvapující oslavu :D Vůbec nic jsem netušila, dokud na mě nevybafly "Happy birthday!". A ony se mě vyptávaly "To jsi celý den nic netušila?". A já upřímně a naprosto bezelstně přikyvovala. Protože jsem opravdu nic netušila :D Byly tak skvělé, koupily mi dortík, dárečky a taky jsem dostala rozkošné přání s lamou :3 A co teprve ta korunka, kterou jsem vyfasovala jakožto oslavenkyně. Ještě jednou díky krasavice, bylo to super báječné a nejúžasnější :-* A nesmím zapomenout na mou spolubydlící, která mi upekla lahodné sušenky a já je na posezení snědla. 

Já, Terka, Klára, Amy a dort. Byl moc, moc dobrý. Jen taková otázka opravdu jen na okraj... Proč vlastně nejsem ve středu já? :D 

A dárky. Růžová propiska s růžovou korunkou, růžovými mašlemi a růžovým ochlupením. A slibovaný králíček alias obal na mobil. Ten má jednu vadu...Nedá se použít zároveň s kočkou, protože v místě, kde se přisává kočka je ocásek... Nebo je to snad vada kočky?

Sušenky pro Lucinku. Ňami.

Další na pořadu je návštěva restaurace. Vydali jsme se za taji japonské kuchyně a daly si okomijaki. Pouze pro představu to přirovnám k bramboráku. Jen tam nejsou brambory, ale čínské zelí, a rozhodně se to nesmaží na hroudě oleje. Pěkně se to opéká na takové železné placce (prostě si nevzpomenu, jak se to jmenuje). Donesou vám misku, ve které jsou všechny přísady naskládané, jen to zamíchat. A pak si to každý sám i opeče, potře okonomijaki omáčkou, nakreslí obrázek japonskou majonézou, která mi chutná mnohem víc než česká, posype řasou a asi... Sušenou rybou a se na to stačí jen vrhnout. Jsou různé druhy, v některých je maso, v jiných mořské plody a já si dala okonomijaki se sýrem a rajčaty. Ani nevíte jak hrozně vynikající jídlo to je. Málem jsem se uslintala k smrti. Už abychom si to zopakovali. A jsou mezi námi tací, kteří nejsou vůbec okoniomjaki nadšení... To bude tím kečupem a dalšími nedostatky, o kterých jsem se doslechla, že byly spáchány. 

Miska s ještě nezamíchaným okomijaki. A ramune! To je vynikající sladká soda. Na to se taky už moc těším. Hlavně na skleněnou kouli uvnitř. Hmmm... Slouží jako ucpávka, pak ji jen zamáčknete dovnitř.

Hotovo! Itadakimasu! (Ty majonézové obrázky nejsou moc poznat pod vrstvou přísad, ale moje je kočka a na jeden z nich je můj ctění obličej :P Byla jsem prostě k sežrání)

Tak to je pro dnešek vše. Děkuji všem, kteří se mnou mají trpělivost :) Příště bych vám nemusela zapomenout ukázat pokoj... Můžete jen doufat.

Žádné komentáře:

Okomentovat